Werken bij de GGD


Sinds juni 2020 werkt zorgdesQ in nauwe verbinding samen met GGD Hart voor Brabant en GGD West-Brabant om zorg te dragen voor de personele invulling en organisatie op de testlocaties. Daar komt nu bij dat we ons op deze manier ook gaan inzetten voor het vaccinatieprogramma. Het gaat om locaties in de omgeving: Den Bosch, Tilburg, Uden, Veghel, Cuijk, Bergen op Zoom, Etten-Leur, Raamsdonkveer en Breda. We vinden het fijn dat wij op deze manier ook een bijdrage kunnen leveren in de strijd tegen COVID-19.

Let op! We hebben op dit moment voldoende aanmeldingen.

Werken bij de vaccinatielocaties

Het gaat om de volgende functies:

Vaccinateur / prikker

Intramusculair kunnen plaatsen van de vaccinatie conform protocol en geldende (hygiëne)maatregelen.

Waar moet je aan voldoen?

Je bent een BIG geregistreerde verpleegkundige/verloskundige. In dit geval mag je zelfstandig prikken. Ben je een ‘niet BIG geregistreerde zorgmedewerker’? Dan werk je altijd onder supervisie van een arts.

Optrekker

Je maakt de vaccinaties klaar (optrekken) voor jouw collega’s vaccinateur/prikker. Dit alles volgens het protocol en geldende richtlijnen.

Waar moet je aan voldoen?

Bij voorkeur ben je helpende welzijn, verzorgende, verzorgende IG en/of gelijkwaardig. Je kunt ook reageren indien je affiniteit hebt met zorg en/of ervaring met het klaarmaken van vaccinaties. 

Arts/Medisch loket

Je bent het aanspreekpunt voor vaccinatiemedewerkers en ondersteunt vanuit inhoudelijke medische expertise. Vaccineren. Verantwoordelijk voor de kwaliteitseis van het proces rond de vaccinaties op locatie.

Waar moet je aan voldoen?

Je bent gediplomeerd basisarts en BIG-geregistreerd. Als persoon ben je communicatief vaardig, assertief en kun je flexibel meebewegen /schakelen als het gaat om organiseren en coördineren.

Bekijk de onderstaande video om een goed beeld te krijgen over het werken bij de vaccinatielocatie:

Werken bij de testlocaties

Het gaat om de volgende functies:

Afnemer teststraat

Zal keelslijm en neusslijm monsters afnemen bij personen waarvan verdacht wordt dat er een COVID-19 besmetting is. Ook zullen er aanvullende werkzaamheden rond de bemonstering uitgevoerd worden. Denk aan het invoeren van (persoons-)gegevens en het controleren van de agenda van de geplande patiënten.

Waar moet je aan voldoen?

Je bent gediplomeerd verpleegkundige, verzorgende IG, geneeskundestudent, doktersassistent of tandartsassistent. Daarnaast ben je stressbestendig, zelfstandig, flexibel.

Afnemer blaastest

Als afnemer van blaastesten ben jij verantwoordelijk voor het vriendelijk ontvangen van de cliënten in de teststraat en het juist afnemen van een blaastest. 

Waar moet je aan voldoen?

Je bent gediplomeerd verpleegkundige, verzorgende IG, geneeskundestudent, doktersassistent of tandartsassistent. Ook ben je enthousiast, betrokken en kun jij je gemakkelijk mondeling uitdrukken.

Bekijk de onderstaande video om een goed beeld te krijgen over het werken bij de testlocatie:

Bekijk de instructiefilms voor het werken met het registratiesysteem CoronIT via Microsoft Teams:

Afspraak plannen en aanmelden | Monsterafname | Inzien en terugkoppelen positieve lab uitslagen | Afsprakenoverzicht

Werkwijze


Meld je aan

We hebben op dit moment voldoende aanmeldingen. Wanneer dit verandert zullen er 'Aanmeld buttons' komen. Meld je dan aan via de bovenstaande button. Jouw aanmelding wordt vervolgens automatisch in ons systeem geregistreerd.

Pre-selectiegesprek

Binnen enkele dagen wordt er telefonisch contact met je opgenomen voor een pre-selectiegesprek. In dit gesprek worden een paar praktische vragen gesteld om te onderzoeken of je voldoet aan de belangrijkste selectiecriteria. Mocht je daar aan voldoen dan wordt direct een intake gesprek gepland. Je hoort het ook direct als je niet in aanmerking komt voor de functie. **Vanwege de enorme drukte kan het zijn dat het iets langer duurt voordat we contact opnemen dan dat je van ons gewend mag zijn. We doen ons best om zo spoedig mogelijk met je aan de slag te gaan.**

Intakegesprek

Voor het intakegesprek zal telefonisch contact worden gezocht met jou door één van onze recruiters. Die zal samen met jou het screeningsproces nog wat uitgebreider doorlopen.

Documenten aanleveren

Er zal vervolgens gevraagd worden om kopieën van een aantal documenten aan te leveren. Denk aan: kopie legitimatie, diploma’s, VOG en andere relevante stukken.

Beschikbaarheid voorleggen

Als het intakeproces in goede orde is afgerond, dan wordt jouw beschikbaarheid voorgelegd aan de planners en zal je indien mogelijk worden ingepland.

Online omgeving

Voordat je gaat werken krijg je toegang tot de online omgeving waar je alvast op weg wordt geholpen met de werkzaamheden die je gaat uitvoeren.

Afspraken & Overeenkomst

Uiteraard zorgen we dat alle afspraken die met jou worden gemaakt netjes worden vastgelegd in een overeenkomst.

Referenties


Beste zorgdesQ, wij zijn met jullie gaan samenwerken in de drukste periode: de coronatijd. Een tijd dat wij als planners niet snel zullen vergeten, maar ook een tijd waarin wij hebben gemerkt dat samenwerking met andere planners erg belangrijk is. De samenwerking met zorgdesQ was prettig: wij hoefde maar te mailen of te bellen en er werd meteen actie ondernomen. Dit was erg fijn, want jullie hebben ons zo uit de ‘brand’ geholpen!

Wij willen Guillaume Deux in het bijzonder benoemen. Guillaume, we hoefde je maar te bellen en je stond ons te woord. De samenwerking met jou is als prettig ervaren. ZorgdesQ, wij hopen dat we nog veel kunnen samenwerken met jullie en ooit elkaar kunnen ontmoeten als corona voorbij is. Wanneer we allemaal de vaccinatie hebben gehad plannen we dit in.

Robbert & Jamy – Planners Mijzo (Riethorst Stromenland)

Sinds 1,5 jaar werkt de Wever naar tevredenheid samen met zorgdesQ. Onze ervaringen zijn positief. De lijnen zijn kort, de medewerkers van goede kwaliteit en eventuele aandachtspunten worden snel en adequaat opgepakt. We hopen vanuit Plan en Flex de Wever deze samenwerking nog lang voort te kunnen zetten.

Plan en Flex – De Wever

Het kennismakingsgesprek vond ik erg prettig. Ik was toch vrij chaotisch, maar ondanks dat hadden we direct een klik. Ik vond en vind de communicatie altijd prettig. Ervaar deze als erg open en gelijkwaardig. Het laatste gesprek over de tarieven verliep naar mijn idee ook prima. Kortom de samenwerking ervaar ik als zeer positief!

Esther Spijkers – Vivent

Onze samenwerking met zorgdesQ ervaren wij als persoonlijk en toch heel professioneel. De lijntjes zijn kort en men houdt zich aan de gemaakte afspraken. Ook onze ervaring met de Zzp-er is heel positief, van beide kanten wordt het als zeer prettig ervaren.

Saskia Kreijveld – Coördinator – Joris Zorg

Al vele jaren maken wij bij Schakelring gebruik van de diensten van ZorgdesQ via Joris de Vries. Joris is een gemakkelijk te benaderen persoon die snel meedenkt en het bijna altijd lukt om een oplossing te bedenken en een geschikte persoon voor de werkzaamheden te benaderen. Dit jaar waren er in een aantal locaties tijdelijk wat personeelsproblemen waarvoor Joris is benaderd door de teamleiders. Joris en zijn collega’s zorgen dan dat er snel geschikte ZZPérs kunnen worden ingeroosterd of geven tijdig dat dit niet gaat lukken en denken mee voor een andere oplossing.

Elly Smulders – P&O adviseur – Stichting Schakelring

We zijn positief over de samenwerking vooral de snelle, professionele en persoonsgerichte service. De zorgvuldigheid naar zowel onze organisatie als naar de medewerkers die ZorgdesQ inzet wordt gezien en erg gewaardeerd. De administratie loopt goed. Ik werk nu al drie jaar met ZorgdesQ samen en hoop onze samenwerking te continueren.

Karin Bos-Hertroys – Hoofd Zorg en Welzijn – Stichting Teresia van Miert

ECR Sibelius werkt sinds een aantal jaren prettig samen met ZorgdesQ. We maken regelmatig gebruik van de inzet van verpleegkundigen, verzorgenden-IG en/of helpende voor ons thuiszorgteam. ZorgdesQ werkt met gekwalificeerd personeel dat flexibel inzetbaar is. Er wordt snel geschakeld en goed gecommuniceerd.

Wil van Gastel – Locatiemanager – ECR Sibelius Oss.

Graag wil ik aan je doorgeven dat de medewerkers het heel erg fijn vinden om te werken met de ZZP-ers die tot nu toe door ZorgdesQ zijn ingepland bij Compostella. Ook vanuit de ZZP-ers alleen nog maar positieve geluiden gehoord dus van beide kanten gaat het erg goed. Daarom alvast heel erg bedankt voor de inzet zover.

Marieke Arts – Planner – Zorgcentrum Compostella

We ervaren de samenwerking met zorgdesQ als een fijne samenwerking, ze zijn goed benaderbaar, meedenkend en hard werkend om de juiste personen te vinden.

Simone Klein Hesselink – Manager Bedrijfsvoering – Bernhoven Ziekenhuis