Interview

Leer Wendy (recruiter-planner) en Guillaume (sales consultant) beter kennen!

26 november 2020

Een nieuwe baan tijdens het coronatijdperk? Jazeker! Vandaag stel ik graag onze 2 nieuwste collega’s voor die tijdens deze periode de overstap wisten te maken. Het inwerken van nieuwe collega’s vraagt in het algemeen en zeker in deze tijd extra aandacht. Zo heeft iedere nieuwe medewerker weer ergens anders behoefte aan, waar je als organisatie op in kan spelen. Ik was benieuwd hoe Wendy en Guillaume hun on-boarding bij Team DesQ hebben ervaren. Het fysieke voorstelrondje met iedereen kan nu even niet zo gemakkelijk; dit interview zorgt er wel meteen voor dat we allemaal wat meer over ze te weten komen!

Wendy is geboren en getogen in Den Bosch en kan zich als geen ander inleven in onze eigen zorgcollega’s. Van oudsher is Wendy namelijk bejaardenverzorgende en ze heeft zowel ervaring in verpleeg- en verzorgingshuizen als in de thuiszorg. Hoewel ze al jaren niet meer in de zorg werkt, heeft ze nog steeds hart voor de zorg. Zo heeft Wendy ook ervaring als zorgcoördinator, planner en recruiter in onze branche en dit gaat haar goed af! Guillaume komt uit een ander stukje van Nederland, namelijk: Arnhem. Zoals ik hem heb leren kennen is Guillaume hartstikke open. Zo vertelde hij vol enthousiasme over zijn vrouw, vier kinderen en twee katten waar hij mee samenwoont. Een gezellige boel bij Guillaume thuis, dat werd duidelijk! Guillaume komt voornamelijk uit de payrollwereld en heeft de afgelopen jaren veel ervaring opgedaan binnen de arbeidsbemiddeling in de zorg. Dat komt natuurlijk wel goed van pas.

Beide collega’s hebben elkaar goed leren kennen en daarnaast hebben ze kennis gemaakt met onze organisatie. Ben jij ook benieuwd hoe ze het werken bij zorgdesQ tot nu toe hebben beleefd?

Myrthe: ‘’Waarom heb je voor zorgdesQ gekozen?’’

Wendy: ‘’Mijn schoonzoon Jordy (senior consultant) heeft mij enthousiast gemaakt, want hij wist dat ik op zoek was naar wat meer uitdaging. Ik vond het belangrijk om te horen dat zorgdesQ erg is van het persoonlijk contact met de zorgverleners en opdrachtgevers. Ook vond ik het fijn om te horen dat ik in een hecht team terecht zou komen!’’

Guillaume: ‘’Ik miste collega’s om me heen en toen heb ik bij meerdere organisaties een gesprek gehad. Hier heeft de doorslag gegeven dat er oog is voor mij als mens. Niet gelijk van: ‘Wat ga je presteren?’ Maar echt oog voor mij. Daarnaast werd me al snel duidelijk dat ik terecht zou komen in een klein, knus en warm team. Én het is maar een half uurtje rijden!’’

Myrthe: ‘’Wat valt jullie op tijdens de eerste weken bij zorgdesQ?’’

 Wendy: ‘’Ik kwam terecht in een warm bad en ik voelde mij meteen thuis. Iedereen werkt hard, om uiteindelijk met zijn allen een doel te behalen. Iedereen betrekt je met alles en dat vind ik erg belangrijk.’’

 Guillaume: ‘’Ik kwam binnen tijdens alle drukte en hectiek i.v.m. de zorgbonus. Dat was voor mij heel goed. Er werd wel van mij verlangt dat ik dingen al kon, maar kon ook zeker mijn ei kwijt bij Jordy. Ik houd ervan als ik zelf achter dingen moet komen en een beetje in het diepe gegooid wordt. Je wordt ingewerkt, maar ook fijn vrijgelaten en ik heb een voldaan gevoel na mijn werkdag.

Myrthe: ‘’Wendy, jij bent planner-recruiter en Guillaume is consultant, hoe gaat die samenwerking onderling?’’

Wendy: ‘’Gaat super, Guillaume is net als ik ook een harde werker, heeft hart voor de zaak en is behulpzaam, vandaar dat het meteen klikte tussen ons. Echt een hele fijne collega.’’

Guillaume: ‘’Ik denk dat wij hele goede 1-2tjes maken. Dat is de snelste manier nu samen op kantoor. Samenwerken is top, we houden allebei van hard werken en vinden het ondertussen ook gezellig.’’

Myrthe: ‘’Guillaume, je hebt al veel ervaring in het consultancy vak. Zijn er nog belangrijke zaken die je vanuit daar meeneemt naar zorgdesQ?’’

Guillaume: ‘’Jazeker, dat een geintje op zijn plek is en dat je af en toe een pauze moet kunnen nemen. Wendy en ik kunnen tegen elkaar zeggen: ‘Even een frisse neus halen.’ Er is meer dan alleen werken natuurlijk. Daarnaast ken ik het wereldje en daardoor neem ik een netwerk mee. Dat is wel een groot pluspunt. Daarnaast krijg ik ook van collega’s te horen dat ik een goede energie meeneem.’’

Myrthe: ‘’In hoeverre je de ander nu kent, hoe zou je jouw collega omschrijven?’’

Wendy: ‘’Laagdrempelig, behulpzaam, vooruitstrevend, harde werker, ambitieus, hart voor de zaak en lief voor zijn collega’s. Hij vindt het niet erg om wat langer te blijven. Hij weet collega’s positief te benaderen en probeert dingen positief te draaien.’’

Guillaume: ‘’Hele harde werker, de dingen die ze doet, daar is ze succesvol in. Daarnaast voelt ze zich niet te groot om informatie te gaan halen en haalt deze bij de juiste persoon. Het is een topvrouw, erg enthousiast. Bij Wendy heb ik letterlijk het idee: je kan beter iemand afremmen in enthousiasme dan enthousiasme bijbrengen.’’

Myrthe: ‘’Wat is het beste advies wat je ooit hebt gekregen?’’

Wendy: ‘’Van mijn vader: blijf altijd jezelf, sta altijd positief in het leven, werk hard, blijf sterk en uiteindelijk komt alles goed!’’

Guillaume: ‘’Maak je niet druk om de dingen die je niet in eigen hand hebt.’’

Myrthe: ‘’Wendy, welke toegevoegde waarde heb je voor kandidaten?’’

Wendy: ‘’Ik weet mensen aan me te binden doordat ik persoonlijk contact goed onderhoud en ik ga tot het uiterste voor ze. Ik kom zelf uit de zorg dus ik weet wel hoe het werkt. Daarnaast weet ik dat een aantal zaken moeten gebeuren, maar daarmee weet ik mensen laagdrempelig te benaderen. Mijn netwerk is natuurlijk al wat groter, omdat ik lange tijd in dit wereldje zit.’’

Myrthe: ‘’Guillaume, welke toegevoegde waarde heb je voor klanten?’’

Guillaume: ‘’Ik ben altijd te bereiken en als ik niet te bereiken ben zal ik meteen terugbellen. Ik kom nooit te laat, want afspraak = afspraak. Daarnaast weet ik mezelf sociaal op te stellen naar nieuwe en bestaande relaties. Ik denk dat ik wel de gunfactor heb en ik werk er ook heel hard voor.’’

Myrthe: ‘’Hoe ziet een ‘doorsnee dag’ er voor jou uit?’’

Wendy: ‘’Een persoonlijk gesprek op kantoor of telefonisch contact met zorgverleners, inschrijvingen verwerken, opdrachten zoeken voor de zorgverleners, planningen maken voor de GGD, persoonlijk contact met de zorgverleners van de GGD en meedenken voor potentiële opdrachtgevers.”

Guillaume: ‘’Bellen, bellen, bellen, zowel met mijn privé- als werktelefoon. Privé dan ook voor werk he 😉’’

Myrthe: ‘’Wanneer alles weer kan, hoe zou jouw ideale teamuitje eruit zien?’’

Wendy: ‘’Uiteten, drankje en een dansje!’’

Guillaume: ‘’Gewoon drinken en naar de kroeg!’’

Wat fijn om te horen dat Wendy en Guillaume elkaar in ieder geval al helemaal hebben gevonden. Nieuwe teamleden zorgen altijd weer voor een andere dynamiek. Wanneer we allemaal weer op kantoor werken, zal het dan ook een stuk drukker zijn dan toen de hele pandemie begon. Zelf ben ik ook blij met onze nieuwste aanwinsten. Een frisse wind door het bedrijf kan nooit kwaad en het viel mij ook al op dat het beide harde werkers zijn met veel humor. Dat past hier prima tussen. Daarnaast weet ik nu vrijwel zeker dat we – wanneer het weer kan – snel met heel Team DesQ gaan stappen. Want lol maken we wel met elkaar!

-Myrthe Moet vertellen-




Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *