Team desQ

Leer Joris (directeur) beter kennen!

31 augustus 2022

Nadat Joris een opleiding in de sportsector heeft afgerond heeft Joris een hele weg afgelegd voordat zorgdesQ stond waar het nu staat. Na ruim 3 jaar in Zuid-Afrika een bedrijf gehad te hebben in het toerisme en nog veel meer werkervaringen, is Joris uiteindelijk voor zichzelf begonnen. Joris is als directeur erg toegankelijk naar zijn werknemers en is makkelijk aanspreekbaar. Ik kan nu nog heel veel vertellen over Joris maar je komt het vanzelf allemaal te weten in dit interview. Ben je benieuwd? Lees verder! 

Daniëlle is de rechterhand van Joris. Zij kan dus heel goed vertellen hoe Joris is als persoon en directeur.

Daniëlle: “Joris zijn passie voor ondernemen vormt de stevige fundering waarop wij dagelijks met elkaar aan onze mooie organisatie verder bouwen. “Een directeur die voor, tussen en achter zijn mensen staat” dat is de beleving die we vanuit ons team hebben bij Joris. 

Hij is altijd laagdrempelig en betrokken bij iedereen die dit van hem vraagt (en soms ook wel ongevraagd). Dit doet hij altijd met de intentie om het beste uit de collega’s te halen en om ze te laten groeien. Als zijn -working wife- vind ik dat ik het enorm met hem heb getroffen. Hij heeft een hart van goud en super veel humor. Daarnaast ziet hij altijd mogelijkheden en kansen, dat werkt enorm inspirerend samen! Het zorgt er dan ook voor dat we regelmatig successen kunnen vieren en toffe dingen kunnen doen voor en met onze medewerkers, onze kandidaten en klanten.”

Thymen: “Wie ben jij, vertel wat over jezelf en de reis die je hebt afgelegd om hier te komen?”

Joris: “Ik ben Joris de Vries, directeur en eigenaar van zorgdesQ, careerdesQ, personeelsdesQ services en shift4u, ook wel JOIJ. Ik ben 41 jaar oud en heb twee zonen: Thymen en Quirijn, beiden ook werkzaam in het bedrijf.”

Joris: “Ik heb eerst een opleiding in de sportsector gevolgd. Daar heb ik niet al te veel mee gedaan haha. Ik ben daarna gaan werken in de direct business. Ik heb ooit ervoor gekozen om met mijn nu inmiddels ex-vrouw naar Zuid-Afrika te verhuizen, waar we een bedrijf zijn begonnen in het toerisme. Eind 2005 zijn we teruggekomen. Toen werd ik benaderd door een vriend van mij die een uitzendbureau in de zorg had. Hij had behoefte aan een goede salesman. Hier heb ik 2,5 tot 3 jaar gewerkt als zijn rechterhand. Later heb ik binnen het personeelsvak nog een uitstap gemaakt naar een intermediair in de finance sector. Ik heb een leuke tijd gehad, maar die sector was niet zo mijn ding. Daarna heb ik nog één keer in loondienst gewerkt voor een ander uitzendbureau in de zorg waar ik vestigingsmanager was. Later heb ik in goed overleg besloten weg te gaan en ben ik ondernemer geworden.” 

Thymen: “Wat heeft jou geïnspireerd om zorgdesQ op te zetten?”

Joris: “Dit had een aantal redenen. De manier van werken als consultant/accountmanager vond ik te veel hit en run en te output gericht. Het ging te vaak om cijfers, niet om de mensen. Dat vond ik jammer. We zitten wel in een mensen business. Ik ging het voor mezelf doen, met de kernwaarden die we tot nu nog steeds hebben. Goede begeleiding, goed contact en kwalitatieve dienstverlening. Ik wilde meer aandacht kunnen geven aan klanten en kandidaten. Ook was ik alleenstaande vader van twee opgroeiende zoons. De combinatie van loondienst en alleenstaande vader zijn was niet altijd makkelijk. Als zelfstandig ondernemer kan dit net wat makkelijker. En ik kan bezig zijn met waar ik goed in ben en wat ik leuk vind. In de eerste jaren van zorgdesQ had ik alle petten op. Doordeweeks bezig met klanten en kandidaten, ’s avonds de administratie en op zondags de hele dag facturatie.”

Thymen: “Wat maakt jou trots op jouw interne collega’s?”

Joris: “De drive die ze hebben om gezamenlijk elke dag weer onze klanten goed te helpen en kandidaten te begeleiden. Dat ze dat als team doen, dat vind ik mooi om te zien en maakt mij trots.” 

Thymen: “Uit welke werkzaamheden haal jij de meeste energie?”

Joris: “Tegenwoordig ben ik minder betrokken bij de operationele gang van zaken. Ik houd mij vooral bezig met coaching, beleid en strategie. Het leukste vind ik dat ik bezig mag zijn met nieuwe dingen bedenken en daar een strategie aan kan koppelen om dit te implementeren. Ik mag elke dag creatief bezig zijn.”  

Thymen: “Wat vind jij het moeilijkste aan jouw rol als directeur?”

Joris: “Het moeilijkste vind ik de vele verantwoordelijkheden die ik draag. Niet alleen binnen de muren van zorgdesQ, maar ook voor de mensen die buiten de deur voor ons werken. Je bent uiteindelijk verantwoordelijk voor een paar 100 mensen en hun inkomen en dat geeft druk.”

Thymen: “Hoe houd jij balans tussen werk en privé?”

Joris: “Welke balans? Haha. Nou als directeur ben je eigenlijk altijd aan het werk. Je bent ook indirect bezig met plannen, bedenken en overleggen. Dat betekent dat balans soms moeilijk te vinden is, maar omdat ik operationeel niet zo uitvoerend meer ben kan ik op andere momenten kiezen om tijd te maken. Daardoor kan ik een stuk flexibeler mijn uren inplannen.”

Thymen: “Wat is jouw beste eigenschap?”

Thymen: “Geduld is het niet haha.” 

Joris: “Nee, dat zit niet in ons ‘De Vriesjes’ haha. Maar mijn beste eigenschap is doorzettingsvermogen. Om ergens te komen en dat te bereiken, heb je wel doorzettingsvermogen nodig. Zit het tegen? Dan bijt ik me nog net iets harder vast.” 

Thymen: “Waarom heb je voor de zorgsector gekozen?”

Joris: “Door mijn ervaringen in het begin van het personeelsvak. De manier van omgang met klanten en kandidaten die werkzaam zijn in de zorg ervaar ik als open, direct en dat vind ik een prettige manier om zaken te kunnen doen. Het is een brede sector, er is veel mogelijk. Er is ook veel vraag naar personeel en dat sluit aan op wat wij doen: elke dag iemand helpen aan een toffe baan. Deze mensen zijn gewend om samen te werken en dat sluit mooi aan op onze kernwaarden.” 

Thymen: “Wat is jouw humor?”

Joris: “Ik houd wel van een beetje pesterige humor, een beetje uitdagen. En zelfspot, daar houd ik ook wel van. Jezelf niet te serieus nemen. Dat vind ik ook superbelangrijk op de werkvloer, humor. Af en toe een scherpe opmerking maken, Haagse humor. Ik heb vrij snel mijn woord klaar.”

Thymen: “Hoe ziet jouw ideale dag eruit?”

Joris: “Lekker op tijd opstaan en met Milo, de kantoorhond, naar de bossen toe. Een wandeling maken en dan lekker lunchen, chillen, ontspannen. ‘s Middags m’n motor pakken en een rondje rijden, bij voorkeur met lekker weer. En ‘s avonds gezellig met m’n twee zoons eten koken en smullen. Of met vrienden, mensen om me heen en gezelligheid creëren. Dan heb ik een hele fijne dag.”

Thymen: “Wat staat er nog op jouw bucketlist?”

Joris: “Heel veel. Onder andere skydiven, maar dat ga ik binnenkort met mijn twee zoons doen. Ik zou ook heel graag met een catamaran de internationale wateren willen bevaren en mooie landen bezoeken. Reizen, varen en toffe dingen zien en ervaren.”

Thymen “Waar ben je het meest trots op in jouw leven?”

Joris: “Ik denk toch wel dat ik een succesvolle onderneming heb kunnen opzetten en dagelijks de drive heb om daaraan te blijven bouwen. Een blijvend succes ervan maken.”

Thymen: “Had je ooit verwacht dat zorgdesQ zo groot zou worden?”

Joris: “Gehoopt en ook wel verwacht. Het was altijd al een ambitie die voorop stond met het starten van zorgdesQ. Ik had de ambitie om het beste bureau in de zorg te worden in Nederland. De ambitie is nog niet helemaal rond, maar we zijn wel mooi onderweg. We staan op de kaart.” 

Hoe kijk ik nou terug op het interview? Ik wil beginnen met zeggen hoe trots ik ben op Joris (voor degenen die het nog niet door hadden: Joris is mijn vader). Ik kan me nog goed herinneren dat ik als kind altijd mee wilde naar kantoor en ik net als mijn vader directeur wilde worden. Nu werk ik zelf op kantoor en zie ik waarom mijn vader al die lange avonden en dagen maakte. Ik kan zien hoeveel tijd er in zorgdesQ zit en waarom het bedrijf als één grote familie aanvoelt. Dit merk je aan de omgang met collega’s, klanten en kandidaten.  Dat zegt veel over Joris als persoon en directeur! Ik denk dat veel werkgevers nog wat kunnen leren van hem, zijn toegankelijkheid en openheid. Als er privé- of op werkgebied een probleem is kan je als medewerker altijd bij hem terecht. Ik ben dankbaar voor hem als directeur en als vader. Joris/pap: jij mag trots zijn voor het op de kaart zetten van jouw naam!

En PS: ik kan niet wachten om jouw gezicht te zien tijdens het skydiven.

Groetjes,

 Thymen




Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details