Een andere setting deze keer! Al mijn vorige interviews met collega’s waren natuurlijk op kantoor, maar door de omstandigheden is dat nu even anders. Vandaag aan het woord vanuit zijn thuiswerkplek in “de bergen”: mijn gezellige collega Jordy. Als ik normaal gesproken op kantoor kom, is hij niet degene die ik als eerste aantref. Jordy werkt namelijk altijd wat langer door en begint daarmee ook iets later. Het eerste wat mij opviel toen ik hem ontmoette was toch wel zijn Brabantse accent. Dat kan ook bijna niet anders, want hij is geboren én getogen in Den Bosch.
Jordy is 25 jaar oud en consultant bij zorgdesQ. Dat wil zeggen dat hij vooral verbinding legt en onderhoudt met onze opdrachtgevers. Zo adviseert hij hen onder andere bij hun personele vraagstukken en zorgt hij er samen met de collega’s voor dat onze dienstverlening zo goed mogelijk verloopt. Daar waar een keer een probleem ontstaat werkt hij actief samen met opdrachtgevers en kandidaten aan een passende oplossing. Jordy heeft de opleiding Vrijetijdsmanagement gedaan in Breda op de NHTV en is toen – jawel, dubbelgraads! – afgestudeerd met Strategisch Business Management. Jordy is niet alleen een slimme gast, het is ook een super fijne collega om mee samen te werken en je kan echt ontzettend met hem lachen. Persoonlijk heb ik zelf nog een gemeenschappelijke deler en dat is zijn kennis van marketing. Super handig wanneer ik een second opinion nodig heb. Kortom; ik kan je zeggen dat hij een zeer gewaardeerd lid is van Team DesQ.
Sinds 2 jaar woont hij samen met zijn vriendin Demi die als wijkverpleegkundige in de zorg werkt. Als collega’s genieten we al een tijdje mee van zijn zoektocht naar een nieuw huis én deze heeft hij ondertussen gevonden!
Dan nu, tijd om Jordy zijn hemd van het lijf te vragen!
Myrthe: “Hoe ben je bij zorgdesQ terecht gekomen?”
Jordy: ‘’Nou, ik werkte hiervoor in de re-integratie, maar na 2 jaar was ik toe aan iets nieuws. Ik was op zoek naar een nieuwe uitdaging en kwam in contact met Luuk, daaropvolgend had ik toen vrij snel het eerste gesprek met Joris en Daan. Ik was zelf heel kritisch op een potentiële nieuwe werkgever, dus dat gesprek duurde lang. Het tweede gesprek met Myrthe N en Luuk duurde ook 2.5 uur. Myrthe N zat te hinten dat ze naar huis wou. Haha, het was al laat, maar ik heb alles gevraagd wat ik wilde weten.’’
Myrthe: “Welke werkervaring bij zorgdesQ is jou écht bijgebleven?”
Jordy: ‘’Dat is een specifieke casus: een kandidaat die voor ons werkte heeft super veel tijd gekost om alles in goede banen te leiden. Die belde elke dag, maar dan met 3 verschillende vragen. Met één casus kwam alles aan bod. Een soort vuurdoop waar je met alles te maken krijgt. Het heeft er wel voor gezorgd dat ik met meer zelfvertrouwen klanten en kandidaten te woord kan staan in moeilijke gesprekken.’’
Myrthe: “Waarom heb jij voor het consultancy vak gekozen?”
Jordy: ‘’Ik ben daar eigenlijk ingerold. Ik studeerde businessmanagement & marketing en was op zoek naar een marketing baan in de culturele sector. Toen mijn moeder werkte bij traject consult, gaf ze aan dat ze daar op zoek waren naar een accountmanager. Ik ben dat gaan doen en kwam erachter dat het goed bij me paste. Het leuke aan dit vak vind ik het in contact zijn met mensen, inhoudelijk adviseren, samen dingen voor elkaar krijgen, onderweg zijn, mensen enthousiast maken en tevreden houden.’’
Myrthe: “Wat is het grootste verschil aan het werk tijdens de coronacrisis en wat mis jij het meest?”
Jordy: ‘’Het grootste verschil is dat we niet meer naar klanten gaan. Alles is nu digitaal: via skype of telefonische afspraken. De essentie van mijn vak is natuurlijk het directe contact. Dat mis ik dus ook het meest en ik mis het om onder mijn collega’s te zijn op kantoor.”
Myrthe: “Hoe zou jouw vriendin jou omschrijven?”
Jordy: ‘’Ze omschrijft mij als sociaal, een prater, grappig, en echt een mensenmens. Ik kan bijvoorbeeld ook de hele avond weg zijn op een feestje, dat vind ze soms iets minder leuk. Daarnaast ben ik ook wel een beetje zorgzaam.’’
Myrthe: “Wat is de belangrijkste les die jij ooit hebt geleerd? En van wie heb je die les geleerd?”
Jordy: ‘’Alles wat je weggeeft, krijg je nooit meer terug. Ik heb dat meerdere malen ervaren: te snel iets weggeven of te snel concessies doen, terwijl dat nog niet nodig is aan de voorkant. Mensen zijn al snel tevreden. Ik heb dat wel moeten leren, voorzichtig daarin zijn. – Van een oud collega.”
Myrthe: “Waar kan ik jou ’s nachts voor wakker maken?”
Jordy: ‘’Als Robert ten Brink of iemand anders voor mijn deur staat met een grote geldcheque. Verder voor weinig. Pannenkoeken vind ik heel lekker, maar ik zou niet blij worden als je me daar ook echt voor wakker maakt.”
Myrthe: “Wat doe je het liefst in je vrije tijd?”
Jordy: ‘’Mijn hobby uitoefenen: drummen. Ik speel in een band en treed ook wel eens op. Daar kwam ik laatst één van onze zorgcollega’s tegen, super leuk. Gert-Jan kwam speciaal kijken en heeft ook nog een T-shirt van ons gekocht!
Én uiteten gaan: het liefst een à la carte restaurant of een sushi restaurant.”
Myrthe: “Waar krijg je vaak complimenten over?”
Jordy: ‘’Ja vooral over het drummen: ‘wat bende gij goed!’ hoor ik dan. Werk-gerelateerd krijg ik wel vaak complimenten over mijn inzet voor de mensen. Klanten en kandidaten voelen zich vaak gehoord en ik weet ook over te brengen dat ik me 100% voor ze inzet.”
Myrthe: “Noem één gebeurtenis waar je naar terug blikt waarvan je denkt: ik kan niet geloven dat ik dat gedaan heb?”
Jordy: ‘’Samen met mijn vriendin zat ik op een eiland in Thailand, met een doorsnee van 5 km. We hadden een scooter gehuurd en ik had een baaitje gevonden waar je goed kon snorkelen. Er stond dat het 47 minuten rijden was. Onderweg daarnaartoe werd de weg asfalt, toen modder en het werd steeds erger. De scooter zat helemaal in de drek. Uiteindelijk moesten we nog 1 km, waarbij de navigatie aangaf dat het nog 27 minuten zou duren. Het was een erg steil stuk en we besloten toch maar om te keren. De scooter viel bijna uit op dat steile stuk… een bijna- dood ervaring. Dat is wel heel bizar om mee te maken.”
Ik hoop dat ik jullie na dit interview nog verder in verbinding heb kunnen brengen met onze Jordy! Wil je nog meer van hem weten of van mijn andere collega’s bij zorgdesQ? Of is er nog een onderwerp waar jij benieuwd naar bent? Suggesties zijn altijd welkom en kun je mailen naar myrthe.moet@zorgdesq.nl.
Liefs, Myrthe
– Myrthe Moet vertellen –